Technologie Digigraphie od společnosti Epson zajišťuje ty nejvyšší standardy pro reprodukci digitálního umění. S technologií Digigraphie může svět umění využívat výhody digitální technologie a zároveň zajistit výjimečnou kvalitu a stálost zhotovených děl.
Technologie Digigraphie je výsledkem mnohaletého vývoje společnosti Epson a dosahuje vysokého výkonu díky jejím tiskárnám a pigmentovým inkoustům Epson UltraChromeTM.
A výsledek? Díky technologii Digigraphie je možné vyrábět či reprodukovat limitované edice obrazů, na které budou vaši zákazníci pyšní. Každý výtvor může mít svoji vlastní jedinečnou digitální repliku, protože jednotlivé kopie jsou očíslovány, zaznamenány a podepsány umělcem.
Technologie Digigraphie je zárukou dokonalosti díky přísným kriteriím a pravidlům použití. Proto pokud se vašim digitálním reprodukcím dostane označení sbírky Digigraphie Collection, přidá jim to na hodnotě.
Původ
Ačkoliv značka Digigraphie® vznikla poměrně nedávno, samotný princip existuje mnohem déle. Značka Digigraphie® byla oficiálně představena 13. listopadu 2003 při příležitosti stého výročí výstavy Autumn Exhibition v Paříži ve Francii. Po mnoho let fotografové, sochaři, malíři, fotolaboratoře i litografická studia používali technologii tiskáren Epson k tisku fotografií ve vysoké kvalitě, až nakonec vznikl samostatný obor: tisk digitálních děl.
Hledání jména
Jak ale pojmenovat výtisky digitálního umění vytištěné na tiskárnách Epson? Tato otázka vyvstala již v roce 1991 ve Spojených státech amerických. Hlavní tiskař v grafickém studiu Nash Editions, Jack Duganne, hledal nějaký způsob, jak obecně popsat obrazy od Diane Bartze vytisknuté na inkoustových tiskárnách. Použil francouzský výraz „jet d’encre“ (inkoustový), který změnil na „gicleur“ (tryska) a poté na „Giclée“ (nanesený). I francouzští umělci čelili stejnému problému jako pan Duganne. Okamžitě zamítli výraz „inkoustový výtisk“, neboť se jim zdál nevhodný k popisu umělecké fotografie. Někteří umělci se proto rozhodli, že vytvoří svůj vlastní název. To byl případ například Philipa Plissona, krajináře zaměřujícího se na moře, který vytvořil pojem „pixografie“, nebo Jean-Noëla I'Harmeroulta, módního fotografa, který nazýval svoje díla „hyperchromy“. Tito dva umělci používali vlastní označení, které by vystihovalo jejich limitovanou edici uměleckých výtisků vytvořených za použití tiskáren Epson pro tisk profesionálních fotografií. Bylo zřejmé, že je potřeba zavést průmyslový standard.
Nástup označení Digigraphie
Po rozsáhlých studiích ve spolupráci s umělci i zákazníky zaregistrovala společnost Epson France v roce 2003 jméno Digigraphie® u INPI (Institute Nationale De La Properiété Industrielle – Národní úřad průmyslového vlastnictví) a OHMI (Úřad pro harmonizaci ve vnitřním trhu). Obchodní známka se poté stala evropskou. Všichni, kteří byli ochotni přizpůsobit se pravidlům použití, mohli toto označení používat.
Nové techniky při vytváření uměni
Díky technologii používané tiskárnami Epson a kvalitě inkoustů UltraChromeTM přispěla společnost Epson trhu s uměním novými možnostmi pro umělce, galerie
a muzea.
Výběr uměleckého papíru
Dosažení statusu Digigraphie® závisí na použitém materiálu. Společnost Epson proto určila řadu vysoce kvalitních uměleckých papírů, které jsou vhodné pro technologii Digigraphie®: mimořádně jemný papír, hladký umělecký papír, plátno, tradiční fotografický papír a také matný papír s povrchovou úpravou Diasec®. Všechny tyto materiály byly testovány nezávislými laboratořemi, aby byla zaručena stálost výtisků. Úplný seznam uměleckých papírů je dostupný na webové adrese www.digigraphie.com
Digigraphie – jistota kvality
Společnost Epson vytvořila kontrolní komisi, která je složena
a pravidla pro používání technologie Digigraphie® a tím zajistit jejich
z fotografů, sochařů a malířů. Její rolí je stanovit přesná kritéria
sjednocení v různých uměleckých odvětvích v současnosti i při následném vývoji technologie. Komise také plní funkci poradce při přizpůsobování technologie společnosti Epson pro konkrétní požadavky umělců.
Proč technologie Digigraphie® – a pro koho je určena?
Svět umění
Nejen umělci a muzea vyžadují více svobody, větší přehled a lepší kontrolu nad reprodukcí děl. I zákazníci si chtějí být jisti kvalitou a životností svých oblíbených prací.
Fotograf nezachycuje pouze obraz, ale vyprodukuje i výtisk a dá mu vzhled, jaký se mu zamlouvá. Možnosti jsou nezměrné.
Větší přehled
Obecně platí, že každý originální výtvor je jedinečný. Každý umělec je díky technologii Digigraphie® schopen vytvořit sérii vysoce kvalitních výtisků a tím zvýšit svoje distribuční možnosti.
Tvorba pod kontrolou
Technologie tisku společnosti Epson umožňuje umělcům dohlížet na kvalitu a množství svých výtvorů. Technologie Digigraphie® zabraňuje plagiátorství díky tomu, že každé dílo je očíslováno, označeno a podepsáno. Každý výtisk je částí limitované edice.
Výtisky podle přání
Umělci mohou svoje práce tisknout, kdykoli chtějí, aniž by přitom riskovali znehodnocení svých výtvorů. Technologie Digigraphie® společnosti Epson zaručuje dokonalou reprodukci barev i odstínů, které i s postupem času zůstanou neměnné, čímž umožňují umělcům zhotovovat svá díla v závislosti na poptávce.
Odkaz pro budoucnost
Použití technologie Digigraphie® společnosti Epson znamená prodloužení životnosti výtvoru. Umělci mají nové možnosti pro své vyjádření a zároveň podporu při obnovování svého odkazu, což je hodnotná alternativa jak pro jediný výtvor, tak i pro velké množství výtisků.
Galerie on-line
Umělci, kteří využívají technologii Digigraphie®, nyní mají svoji vlastní webovou stránku: www.digigraphie.com
Umělec se zde může zaregistrovat a v galerii online prezentovat své portfolio certifikovaných digigrafií.
Galerie přetékající životem
Technologie Digigraphie® společnosti Epson nabízí solidní vyhlídky také pro galerie. Jednou z výhod, které technologie Digigraphie® nabízí, je originalita prací. Každý výtisk vytvořený díky technologii Digigraphie® je ve výsledku původním výtvorem, který je očíslován a podepsán. Galerie tím pádem mohou uspokojit libovolně velkou poptávku po jednom díle a vydávat omezené série jedinečných uměleckých děl.
Sbírka digigrafií Digigraphies Collection
Mezi další výhody technologie Digigraphie® společnosti Epson patří i speciální sbírka digigrafií Digigraphies Collection. Tímto zvláštním názvem se označují díla zesnulých umělců. Každý dědic může vytvořit digigrafii podle originálu po zesnulém a nechat ji vystavit v galerii. Jedná se tedy o způsob, jak odkaz umělce znovu zhodnotit.
Značka Digigraphie Collection přitahuje muzea po celé Evropě. Všechna muzea, národní i soukromá, mají nyní možnost nabídnout svým návštěvníkům šanci získat kvalitní umělecká díla z limitovaných edicí. Technologie Digigraphie® společnosti Epson nabízí návštěvníkům jedinečnou příležitost odejít s výjimečnou a trvalou reprodukcí jejich oblíbených
maleb či fotografií. Je to úžasná možnost donést si umělecký odkaz přímo domů. Prodej sbírky Digigraphie Collections je vhodný pro stálé výstavy i dočasné expozice.
Značka Digigraphie v muzeu Louvre
Na nedávné výstavě malíře Jean-Auguste-Dominique Ingrese (1780–1867) reprodukovalo muzeum Louvre a RMN (asociace Francouzského národního muzea) jeho 12 obrazů jako součást limitované edice, což bylo možné díky sbírce digigrafií Digigraphie® Collection společnosti Epson.
I další muzea využívají technologii Digigraphie společnosti Epson ke zvýšení kvality svých služeb, a to prodejem reprodukovaných obrazů ve svých obchodech. Mezi taková lze počítat i muzeum Albert-Kahn u Paříže, nové muzeum v Monaku či muzeum v Orleans.
Jakub Kotas - zobrazit Digigraphie
Jakub Kotas - koupit Digigraphie
No comments:
Post a Comment